Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

GPCC på Kvalitetsmässan: Hur långt räcker ett gott bemötande för att skapa god vård?

Debatt

Bemötandet i svensk sjukvård får dåligt betyg i olika mätningar. Socialstyrelsen arbetar med att vidareutveckla ett utbildningsmaterial på temat, som beskrivs som en av de viktigaste faktorerna i deras uppdrag att främja en mer patientcentrerad vård. Hur långt räcker egentligen ett gott bemötande för att garantera en god och jämlik hälsa, vård och omsorg som främjar delaktighet och patientinflytande? Ger inte personalen redan personcentrerad vård?

Bemötandet i svensk sjukvård får dåligt betyg i olika mätningar. Socialstyrelsen arbetar med att vidareutveckla ett utbildningsmaterial på temat, som beskrivs som en av de viktigaste faktorerna i deras uppdrag att främja en mer patientcentrerad vård. Hur långt räcker egentligen ett gott bemötande för att garantera en god och jämlik hälsa, vård och omsorg som främjar delaktighet och patientinflytande? Ger inte personalen redan personcentrerad vård?

Föreläsare: Ann-Marie Wennberg, sjukhusdirektör Sahlgrenska universitetssjukhuset, Håkan Hedman, Förbundsordförande Njurförbundet, styrgruppsledamot GPCC, Inger Ekman, centrumföreståndare Centrum för personcentrerad vård vid Göteborgs universitet - GPCC, samt Iréne Nilsson Carlsson, folkhälsoråd vid Socialstyrelsen. Moderator: Karin Klingenstierna.

Datum: 2017-11-16

Tid: 14:30 - 15:30

Kategorier: Vårdvetenskap

Arrangör: Kvalitetsmässan

Plats: Svenska mässan, Mässans Gata 24

Evenemangslänk: Läs mer om GPCC på Kvalitetsmässan: Hur långt räcker ett gott bemötande för att skapa god vård?

Avgift: Ja

Kontaktperson: Jeanette Tenggren Durkan

Telefon: 0766-186929

Sidansvarig: |Sidan uppdaterades: 2011-11-02
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?